Onvrede of een klacht? Bespreek het met uw huisarts.

Wanneer u niet tevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het samen met u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te  bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Klachtenregeling

Onze praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van HONK. Wanneer u dat wilt kunt u uw klacht indienen bij ons en zorgen wij dat de klacht bij de klachtenfunctionaris terecht komt. U  kunt uw klacht ook zelf indienen door  het klachtenformulier te gebruiken dat op de website van HONK staat. De klachtenfunctionaris zal binnen vier werkdagen contact met u opnemen.

 

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie van DOKh. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Wij hopen dat het niet zover hoeft te komen en dat wij samen met u een oplossing vinden.